Pierre Bourdieu – Economia bunurilor simbolice

Editură: Meridiane
An: 1986
Număr de pagini: 327
OCR: Da
Bookmarks: Nu
Copertă: Da
Sursă: SDR
Calitate: Bună


Link 1: Aici
Link 2: 
Link alternativ DjVu: Aici
Link versiune Epub/Mobi: 

 

De fapt, opoziția pe care ideologia profesională a producătorilor pentru producători și a purtătorilor lor de cuvânt o stabilește între libertatea creatoare și lege a pieței, între constrângerile sociale care orientează operele din afară și exigențele intrinseci ale operei care cere să fie urmată, ameliorată, finalizată, între operele care sunt create de publicul, lor și operele care tind să-și creeze publicul, pe scurt între simplii negustori și „creatorii” autentici , există fără îndoială un sistem de apărare împotriva deziluzionării ce o produce o dată cu progresele diviziunii muncii, constituirea de domenii separate de activitate favorizând explicitarea funcțiilor lor proprii și organizarea rațională a mijloacelor tehnice în raport cu aceste funcții. Nu este deci întâmplător faptul că arta medie și arta pentru artă, amândouă produse de artiști și de intelectuali înalt profesionalizați, se caracterizează prin aceeași vaIorizare a tehnicii ce orientează producția într-un caz spre căutarea efectului (înțeles atât ca efect produs asupra publicului, cât și ca fabricație ingenioasă), în celălalt spre cultul formei pentru formă, afirmare fără precedent a celui mai ireductibil aspect al activității profesionale și, prin aceasta, a specificității și a ireductibilității producătorului. Astfel se explică faptul că anumite opere de artă medie pot să prezinte caracteristici formale care Ie facilitează pătrunderea mai devreme sau mai târziu în cultura legitimă. Datorită faptului că trebuie să țină seama de convențiile foarte stricte ale unui gen puternic stereotipizat, regizorii de westerne sunt puși în situația de a-și manifesta virtuozitatea de tehnicieni de înalt profesionalism referindu-se mereu la soluțiile anterioare, presupuse a fi cunoscute, în soluțiile ce le aduc unor probleme canonice , frizând tot timpul pastișa sau parodia autorilor anteriori cu care se măsoară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *